خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/18 - 12:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

مکرون برای میانجی‌گری، ابتدا برای لغو تحریم‌های ضدایرانی اقدام کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور فرانسه اگر به دنبال میانجی‌گری میان ایران و آمریکا است باید خواستار لغو همه تحریم‌ها علیه کشورمان باشد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه «می‌توانم میانجی‌گری صادق و متعهد در مذاکرات تهران- واشنگتن باشم» اشاره کرد و گفت: فرانسوی‌ها در موضوع مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس بد را ایفا کرده‌اند و وجهه مناسبی را از خود به نمایش نگذاشتند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور فرانسه در وهله نخست باید پاسخگو باشد که چرا پس از خروج آمریکا از برجام به هیچ کدام از تعهدات خود جامه عمل نپوشاند و سکوت اختیار کرد و از سردمداران ایالات متحده مطالبه نکرد که دست از این اقدام نابخردانه بردارند؟



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرانسوی‌ها در جنگ تحمیلی کمک‌های فراونی را به صدام ارائه کردند و همچنین خون‌های آلوده را به کشورمان ارسال نمودند که همه این موضوعات باعث شده تا ما هیچ اعتمادی به دولتمردان فرانسه نداشته باشیم.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور فرانسه اگر به دنبال میانجی‌گری میان ایران و آمریکا است باید خواستار لغو همه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان باشد؛ چرا که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ا‌‌یم و ناگفته نماند که با خروج آمریکایی‌ها از برجام 150 میلیارد دلار به کشورمان خسارات وارد شده است.



سلیمی بیان کرد: آمریکایی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند و پس از آن دم از گفت‌وگو آن هم فقط در قالب برجام بزنند ضمن اینکه مباحثی در خصوص نفوذ منطقه‌ای و برد موشکی نباید مطرح شود./



پایان پیام  

  • کد خبر : 313412
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار